TaHS-hiihdot 2024

Hämeen piirinmestaruushiihdot

Päivitykset:

4.12. klo 22.00 Kisasivut avattu.

18.1. klo 13.00 Täydennetty kisaorganisaatiota.

7.2. klo 20.40 Tuomarineuvosto on päättänyt lykätä kisan aloitusaikaa ja muuttaa sarjajärjestystä aamun pakkasennusteiden vuoksi. Uusi aloitusaika on klo 12.00, ja kilpailu aloitetaan aikuisten sarjoilla. Päätös perustuu tämänhetkisiin sääennusteisiin, joiden mukaan iltapäivän lämpötilat sallisivat myös lasten ja nuorten sarjojen läpiviennin. Tuomarineuvosto kokoontuu seuraavan kerran lauantaina klo 10.00. Kilpailusivuston lisäksi tiedotusta varten on perustettu WA-ryhmä, johon voi liittyä osoitteessa: https://chat.whatsapp.com/KIRVnFt3qS3Bb7vH7rZC3J

8.2. klo 13.30 Pysäköintiohjeistus päivitetty

8.2. klo 22.20 Lähtölistat

9.2. klo 10.34 Lopulliset reittikartat (myös paikoitus- ja stadionalue)

10.2. klo 10.15. Lämpötila Kaupissa lämpenemään päin eli pysytään suunnitelmassa aloittaa kisa klo 12.00. Tuomarineuvosto tarkistaa lämpötilan seuraavan kerran klo 11.00.

10.2. klo 11.00 Virallinen lämpötila -18,8 astetta. Aikuisten sarjat kisataan suunnitellusti. Nuorten sarjojen tilanteesta tietoa klo 12.00. Lämpötilan odotetaan nousevan.

10.2. klo 13.00 Radan matalimmalla paikalla on edelleen liikaa pakkasta. Tuomarineuvosto on päättänyt lykätä lasten ja nuorten sarjojen lähtöjä yhdellä tunnilla. Lopullinen päätös loppujen sarjojen hiihtämisestä tehdään klo 13.45.

Kilpailun perustiedot ja kilpailuohjeet

Järjestäjä: Tampereen Hiihtoseura (TaHS)

Kilpailupaikka: Kaupin hiihtostadion, Kuntokatu 17, Tampere

Kilpailuaika: lauantaina 10.2.2024 klo 12.00 alkaen (aloitetaan aikuisten sarjoilla). Lopullinen aikataulu ilmoitetaan viim. 9.2. lähtölistojen julkaisun yhteydessä.

Hiihtotapa: vapaa (V), väliaikalähdöt

Ilmoittautuminen: torstai 8.2.2023 klo 21.00 mennessä hiihtokalenterin kautta. Ei jälki-ilmoittautumisia.

Huom!: Henkilökohtaisilla matkoilla 14-vuotiaiden ja nuorempien kilpailijoiden tulee osallistua ikäluokkansa mukaiseen sarjaan, mikäli sellainen on tarjolla. Sarjat 7-18 -vuotiaissa vuoden välein.

Kisaorganisaatio:

Kilpailun johtaja: Samu Pehkonen (040 5576875)

TD: Pasi Rajala (TP)

Sihteeri: Merja Terho

Ajanotto- ja tulospalvelu: Teemu Salminen (TammRy)

Lähetys: Martti Kaarela

Kuulutus: Heikki Järvelin

Ratamestari: Erkki Tuomisto

Turvallisuus: Jussi Loppinen

Ensiapu: Sanna Hokkanen (040 7466790)

Pysäköinti: Tapahtumaa varten ei järjestä ohjattua pysäköintiä. Stadionalueen lähimmälle parkkialueelle mahtuu rajattu määrä autoja. Pysäköi muut kilpailijat huomioiden sekä pelastusteitä tukkimatta. Hyödynnä mahdollisuuksien mukaan Kaupinpuistonkadun varrella olevia pysäköintialueita (esim. vinttikoirarata, Kaupinoja ja UKK-instituutti).

Numeroliivit: Noudettavissa kilpailukansliasta uuden huoltorakennuksen pukuhuoneesta klo 8.30 alkaen. Numeroliivit palautetaan maalialueen keruulaatikkoon. Kadonneen numeroliivin korvaushinta on 50 e.

Keskeyttäminen: Keskeyttämisestä on ilmoitettava välittömästi maalialueella toimihenkilölle. Samalla luovutetaan
numeroliivi pois. Keskeyttänyt ei hiihdä maaliviivan yli.

Lämmittely ja suksien testaus: Kilparatoihin tutustuminen sallittu kilpailijat huomioiden. Aikuisten sarjojen päätyttyä alle 16-vuotiaiden sarjojen kilpailijoiden on mahdollista tutustua rataan ennen starttia. Kilpailijoiden ja huoltajien on hiihdettävä AINA hiihtosuuntaan turvallisuuden varmistamiseksi!

Suksien testaus ja kilpailun jälkeinen jäähdyttely tulostaulun takaa kohti vesitornia kulkevalla latuosuudella. Suksien testaus kilparadoilla kielletty.

Tuomarineuvosto: Kokoonpano on TD (pj) ja kilpailun johtaja (jäsen) + sihteeri. Tuomarineuvosto kokoontuu klo 10.00 ja erikseen sovittavana aikana kilpailun jälkeen sekä tarpeen mukaan kilpailun aikana.

Vastalauseet: Vastalauseaika on 15 minuuttia epävirallisten tulosten julkistamisen jälkeen. Paperiset tuloslistat ovat nähtävillä huoltorakennus B:n stadioninpuoleiselle seinustalla.

Vastalauseet on jätettävä kirjallisena kilpailutoimistoon. Vastalausemaksu on 100 euroa. Maksu palautetaan, jos tuomarineuvosto hyväksyy vastalauseen.

Palkintojenjako: Palkitaan alle 16 v. 6 parasta, sitä vanhemmissa 3 parasta. Palkintojenjako kahdessa osassa, ensimmäinen 7–16 v. mahdollisimman pian viimeisen 16 v. maaliin tulijan jälkeen. Loput kilpailun päätyttyä. Palkintojenjako uuden huoltorakennuksen kalustohallin edessä. Seuraa kenttäkuulutuksia palkintojenjaosta!

Oheispalvelut: Uuden huoltorakennuksen wc:t, pukuhuoneet ja pesutilat ovat kilpailijoiden käytössä.

Kilpailupaikalla palvelee makkaramyynti ja kioski (Mobilepay ja käteinen). Tervetuloa!

Kysymykset ja yhteydenotot: Samu Pehkonen, puh. 040 5576875 tai tampereenhs@gmail.com.

Ohjeistus hiihtäjille

Kyseessä on väliaikalähtökisa, joten latua on annettava ensimmäisestä kehotuksesta. Estäminen on aina kielletty! Huomioikaa ohittamiseen liittyvät säännöt:

- Edellä hiihtävä kilpailija ei saa estää takaa tulevaa kilpailijaa.

- Ohittava kilpailija ei saa estää ohitettavaa kilpailijaa.

- Kilpailijoiden hiihtäessä vierekkäin heillä on jaettu vastuu olla estämättä toistensa liikkeitä

- Ohitustilanne katsotaan päättyneeksi, kun ohittavan kilpailijan keho on ohitettavan kilpailijan suksen kärkien etupuolella

Mahdolliset vastalauseet on jätettävä kirjallisena kilpailutoimistoon 15 min alustavien tulosten julkaisemisesta (netissä). Vastalausemaksu on 100 euroa (käteinen).

Turvallisuusohjeistus

Taphtumaan on laadittu viranomaisilla hyväksytetty turvallisuussuunnitelma ja pelastussuunnitelma. Saavuthan kilpailupaikalle vain terveenä! Muista hyvä käsihygienia!

Lähtölistat, livetulokset, sarjat, kilpailumatkat ja käytettävät kilpaladut

Lähtölistat

Online-tulospalvelu

Lopputulokset

Latukartat (paikoitus, stadion ja hiihdettävät reitit)

Sarjat, matkat ja aikataulu:

N7 1 km

M55 10 km

M65 10 km

M75 10 km

Palkintojenjaot kahdessa osassa n. 15 min viimeisen maaliintulijan jälkeen.