HS-hiihdot

TaHS:n HS-hiihdot olivat iloisen mielen kisat

154 nuorta hiihtäjää koki 12.3.2005 hiihtämisen riemua Kaupissa. Mukana oli hiihtäjiä yhteensä 24 seurasta Hämeen piiristä 6-16-vuotiaiden sarjoista.

Palkintojenjakotunnelmia löytyy tältä sivulta. Valitettavasti 10-vuotiaiden poikien palkintojenjaoista ei ole kuvia - pakkanen hyydytti valokuvaajan kameran akun yllättävän nopeasti ja uuden toimivan kameran hakeminen vaati aikaa.

6-vuotiaiden tyttöjen komea punainen rivi palkintojenjaossa. Sarjassa oli peräti 9 hiihtäjää, joista Vilma Ryöti Nokian Urheilijoista (oik.) kiersi stadionin hevosenkengän nopeimmin.
6-vuotiaiden poikien palkintojenjako, voittajaksi sivakoi Pekka Soukko Viljakkalan Urheilijat -45:stä (oik.). Kaikille hiihtäjille tietysti mitalit kaulaan.
8-vuotiaiden tyttöjen kilpailussa Elviira Kontu Viialan Viristä (oik.) oli nopein ennen järjestävän seuran Mirka Koivistoa.
8-vuotiaat pojat ihailemassa palkintojaan. Oikealla voittaja Antero Ahvenjärvi Ruoveden Pirkoista.
10-vuotiaiden tyttöjen palkintorivistö. Oikealla voittaja Elise Haanpää Ylöjärven Ryhdistä.
12-vuotiaiden tyttöjen palkintojenjako. Oikealla kilpailun voittaja Saara Mäkinen Ruoveden Pirkoista oikealla Sarjassa oli peräti 25 hiihtäjää, joten palkittavien rivistö oli todella pitkä.
12-vuotiaiden sarja oli myös kisan suurimpia ja kärjen osalta todella tasainen. Voittaja Mikko Similä Toijalan Vauhdista (oik.) oli selvästi nopein 13 sekuntia kisan kakkosesta, mutta sijat 2-10 olivat 11 sekunnin sisällä.
14-vuotiaiden tyttöjen sarjassa voittoon ja kamerakännykän omistajaksi hiihti Heli Hokajärvi Kangasalan Kisasta.
14-vuotiaiden poikien voittaja Topias Tiainen (oik.) ja muut viisi palkintosijoille hiihtänyttä poikaa yhteispotretissa.
16-vuotiaiden tyttöjen kisa pääpalkinnosta oli tiukka. Onnellinen voittaja Kaisu Ojansivu Ylöjärven Ryhdistä (oik.) vierellään kakkoseksi kirinyt Jenni Raivio Ruoveden Pirkoista ja kisan kolmonen Anna Rintanen samasta seurasta.
Tosissaan kilpaa sai hiihtää myös Tampereen Pyrinnön Jyri Korhonen (vas.) joka voitti kisan 5,7 sekunnilla. Kakkoseksi tuli Jaakko Saarela Viialan Viristä, kolmoseksi Panu Niskanen Lempäälän Kisasta ja neljäs oli Ville Tirkkonen Kangasalan Kisasta.
Kaikkien maaliintulijoiden kisanumerolaput kerättiin säkkiin, ja niistä arvottiin vielä kaksi kamerakännykän voittajaa. Onnettarena toimi Riitta Rantanen Tampereen Pyrinnöstä (kesk.). TaHS:n puheenjohtaja Markku Valkamo odottaa voittajanumeron nostamista. Pirjo Järventausta seuraa arvonnan etenemistä.
Onnellinen arvontavoittaja Netta Nikkanen Hämeenlinnan Hiihtoseurasta.
Toisen puhelimen voitti 14-vuotiaiden tyttöjen sarjassa hiihtänyt Jenni Jyränen Valkeakosken Hakasta.