Lasten hiihtoliikkari ja hiihtokoulu

Hiihtokouluissamme harjoittelee jo yli kaksikymmentä lasta - tule mukaan!

Tampereen Hiihtoseuran lasten hiihtokoulut talvella 2023–2024

Lapsille suunnatut hiihtokouluryhmät kokoontuvat keskiviikkoisin kello 18.00–19.00 Kaupin hiihto- ja pesäpallostadionilla (Kuntokatu 5). Valmentajina Samu, Matti ja Hanna.

Lähdemme harjoituksiin aina seuran huoltokopilta, joka sijaitsee stadionin viereisen pysäköintialueen ja säilölumikasojen vieressä.

Ryhmät taitotason mukaan

Harjoituksia varten lapset ja nuoret on jaettu kahteen ryhmään:

• Hiihtoliikkari on tarkoitettu 5–7-vuotiaille. Ryhmän toiminta on lapsilähtöistä, monipuolista ja leikillistä. Harjoituksissa hyödynnetään Suomen hiihtoliiton koulutusmateriaalia.
  • Lasten hiihtokoulu on tarkoitettu yli 8-vuotiaille. Hiihtokoulussa keskitytään ennen lumien tuloa hiihtoa tukevaan liikuntaan (mm. sauvakävelyä) sekä latukaudella erityisesti hiihtotekniikkaan (vuoroviikoin vapaan ja perinteisen tyylillä). Harjoituksissa jaamme lapset pienempiin ryhmiin tai yhdistelemme liikkari- ja hiihtokouluryhmiä tarvittaessa.

Ryhmät jatkuvat joulutauon jälkeen tammikuussa.

Hiihtokouluun osallistuminen ei edellytä kilpailuihin osallistumista, mutta tuemme mielellämme kilpahiihdosta kiinnostuneita lapsia. Seura maksaa takautuvasti Skipassin/lisenssin ja kisamaksu hiihtäjän kisattua vähintään kolmessa virallisessa kilpailussa. Autamme myös voitelussa ja kisapaikalla toimimisessa mahdollisuuksien mukaan. Tavoitteellisesti kilpailevilla (hopeasompaikäisillä) on mahdollisuus osallistua Hämeen hiihdon seurojen yhteistreeneihin.

Huom! Virallisiin kisoihin osallistuminen edellyttää Hiihtoliiton skipassia (käy kaikkiin kilpailuihin alle 12-vuotiaille; sitä vanhemmat voivat kisata skipassilla mm. oman seuran kilpailuissa sekä arvokilpailuissa mutta muihin kilpailuihin he tarvitsevat lisenssin), johon sisältyy myös tapaturmavakuutus. Hiihtoliitto suosittelee skipassia kaikille hiihtokouluun osallistuville hiihtokoululaisille. Skipassin voi ostaa Hiihtoliiton sivuilta.

Hiihtokoulumaksut ja ilmoittautuminen

Kausimaksu (sisältäen syksyn 2023 ja kevään 2024) on 150 euroa + 25 euroa jäsenmaksu (perheen toisen jne. lapsen kausimaksusta 25 % sisaralennus).

Lisätietoja saat hiihtokoulun yhdyshenkilöltä Samu Pehkoselta, puhelin 040 5576875, sähköposti tampereenhs@gmail.com ja Hanna Hämäläiseltä, puhelin 050 3043537, pph.hamalainen@gmail.com.

Huom! Ilmoittautuminen ja kausimaksun maksaminen on siirtynyt 1.12.2023 Suomisport-palveluun: hiihtokoulu ja hiihtoliikkari

Suostumuskaavakkeeseen voit tutustua täällä .

Iloisia hiihtoliikkarilaisia valmistautumassa joulunviettoon